logo gpoa barva pruhledne 1 

Gymnázium, Střední pedagogická škola,
Obchodní akademie a Jazyková škola
s právem státní jazykové zkoušky Znojmo,
příspěvková organizace
Pontassievská 3, ZNOJMO

 facebook youtube  0067 phone+420 515 158 101 0070 envelop info@gpoa.cz

Gymnázium, Střední pedagogická škola, Obchodní akademie
a Jazyková škola 
s právem státní jazykové zkoušky Znojmo,
příspěvková organizace, 
Pontassievská 3, ZNOJMO

Zřizovatel školy

logo jmk 250x

Jazyková škola nabízí

Certifikace Cisco

CNA logo

Europass

europass

Pěvecký sbor Znoimia

znoimia

Šachový kroužek

krouzek sachy

Počet přístupů

Dnes254
Včera837
Týden2672
Měsíc18072
CELKEM2142847

  • Vaše IP adresa: 3.142.250.86
  • Webový prohlížeč: Unknown
  • verze:

8
Online
Propojení společenských věd, dějepisu a českého jazyka

Propojení společenských věd, dějepisu a českého jazyka

V letošním školním roce proběhla ve třídě G 7. A tandemová a projektová výuka propojující společenské vědy, dějepis a český jazyk pod vedením Mgr. Evy Malíkové a Mgr. Lucie Janské.

Spolupráce započala projektem, jehož tématem byl stát a jeho funkce na pozadí vzniku USA. Studenti zmapovali na základě historických souvislostí vzniku USA obecné charakteristiky státu a jeho vnitřní a vnější funkce. Nejzajímavější aktivitou byly pro všechny zúčastněné politické ideologie. Studenti ve skupinách zpracovávali liberalismus, konzervatismus, socialismus a nacionalismus. Pracovali s různými zdroji, sestavili základní charakteristiky vybrané ideologie a poté prezentovali výtvor před třídou. Protože jsou ale komunikativní a nebojí se vyjádřit svůj názor, vžili se do představitelů daných ideologií, vedli diskuzi a hodnotili klady a zápory všech ideologií. Dalším specifickým tématem byl feminismus v kontextu básně Josefa Svatopluka Machara Otrokyně otroka. Studenti na základě charakteristiky ženské postavy v básni analyzovali postavení žen v tehdejší společnosti a otevřeli také problematiku ženských práv v současnosti. Posledním společným projektem letošního roku byl obraz židovství ve Znojmě, kdy studenti ve dvojicích mapovali pozůstatky židovského ghetta v centru Znojma.

Studenti jsou díky tomuto typu výuky schopni nahlížet na dané téma netradičním způsobem a osvojují si důležité dovednosti.

Mgr. Eva Malíková


Sdílejte tento článek
Další obrázky k článku: