V letošním školním roce proběhla ve třídě G 7. A tandemová a projektová výuka propojující společenské vědy, dějepis a český jazyk pod vedením Mgr. Evy Malíkové a Mgr. Lucie Janské.
Spolupráce započala projektem, jehož tématem byl stát a jeho funkce na pozadí vzniku USA. Studenti zmapovali na základě historických souvislostí vzniku USA obecné charakteristiky státu a jeho vnitřní a vnější funkce. Nejzajímavější aktivitou byly pro všechny zúčastněné politické ideologie. Studenti ve skupinách zpracovávali liberalismus, konzervatismus, socialismus a nacionalismus. Pracovali s různými zdroji, sestavili základní charakteristiky vybrané ideologie a poté prezentovali výtvor před třídou. Protože jsou ale komunikativní a nebojí se vyjádřit svůj názor, vžili se do představitelů daných ideologií, vedli diskuzi a hodnotili klady a zápory všech ideologií. Dalším specifickým tématem byl feminismus v kontextu básně Josefa Svatopluka Machara Otrokyně otroka. Studenti na základě charakteristiky ženské postavy v básni analyzovali postavení žen v tehdejší společnosti a otevřeli také problematiku ženských práv v současnosti. Posledním společným projektem letošního roku byl obraz židovství ve Znojmě, kdy studenti ve dvojicích mapovali pozůstatky židovského ghetta v centru Znojma.
Studenti jsou díky tomuto typu výuky schopni nahlížet na dané téma netradičním způsobem a osvojují si důležité dovednosti.
Mgr. Eva Malíková