Studenti třídy G 2.B navázali na velmi úspěšný domácí podzimní třídní projekt v biologii, který nesl název HERBÁŘ listů. Ve druhém pololetí školního roku zpracovali HERBÁŘ kvetoucích bylin.
Požadavek byl: sebrat, vylisovat třicet bylin včetně kořene, stonku, listu a květu, opatřit je schédou /indentifikace rostliny a místa sběru, zařazení do čeledi, jméno sběratele/. Někdy se nepodařilo herbářovou položku lisovat ve správný čas např. po dešti, nebo nebyl použit vhodný lisovací papír, tak došlo k tomu, že část rostliny zežloutla nebo byla napadena plísní. V tomto případě studenti domalovali část rostliny dle skutečnosti. Dle schéd je vidět, že při sběru spolupracovali celé rodiny. Byl podpořen aktivně vztah k přírodě, v pedagogickém pojetí enviromentální výchova. Určitě došlo i k upevnění vztahů v rodinách při tvorbě společného díla. Každý herbář byl opravdu originál, přináším krátký fotonáhled do velmi pečlivé práce studentů.
Mgr. Věra Nezvedová