logo gpoa barva pruhledne 1 

Gymnázium, Střední pedagogická škola,
Obchodní akademie a Jazyková škola
s právem státní jazykové zkoušky Znojmo,
příspěvková organizace
Pontassievská 3, ZNOJMO

 facebook youtube  0067 phone+420 515 158 101 0070 envelop info@gpoa.cz

Gymnázium, Střední pedagogická škola, Obchodní akademie
a Jazyková škola 
s právem státní jazykové zkoušky Znojmo,
příspěvková organizace, 
Pontassievská 3, ZNOJMO

Zřizovatel školy

logo jmk 250x

Jazyková škola nabízí

Certifikace Cisco

CNA logo

Europass

europass

Pěvecký sbor Znoimia

znoimia

Šachový kroužek

krouzek sachy

Gymoped - školní časopis

gymoped

Počet přístupů

Dnes236
Včera744
Týden980
Měsíc9511
CELKEM2037286

  • Vaše IP adresa: 3.15.229.140
  • Webový prohlížeč: Unknown
  • verze:

1
Online
Propojení výuky českého jazyka a společenských věd

Propojení výuky českého jazyka a společenských věd

V rámci Operačního programu Jana Amose Komenského (OP JAK) došlo v letošním školním roce ve třídě P 3. B k propojení českého jazyka a základů společenských věd pomocí tandemové a projektové výuky pod vedením Mgr. Lucie Janské a Mgr. Evy Malíkové.

Studenti se učili pracovat s texty netradičními způsoby, rozvíjeli svou samostatnost, ale i schopnost práce ve skupině. Nahlíželi na umělecká díla či slohové práce i z pohledu společenských věd, stejně tak pracovali se společenskovědními tématy pomocí znalostí z hodin českého jazyka.

V prvním pololetí na studenty čekalo mnoho výzev. Analyzovali filmové zpracování díla Kuře melancholik a hodnotili postavení jedince v sociální skupině. Rozebírali báseň Otrokyně otroka a zaměřovali se na roli ženy ve společnosti. Pracovali s ekonomickým textem pojednávajícím o sociálních třídách, ve kterém procvičovali rozbor věty a souvětí a rozšiřovali svou slovní zásobu. První pololetí uzavřeli prací, ve které si rozdělili role v rámci literárního kroužku a zaměřovali se na homosexualitu v české dekadenci.

Ve druhém pololetí pokračovali a prohlubovali své dosavadní znalosti a dovednosti. V rámci rozvoje mediální gramotnosti např. analyzovali své oblíbené influencery a psali jejich charakteristiku nebo pracovali s manipulací v médiích a hodnotili získané informace. Srovnávali také výchovu v české společnosti za komunismu a dnes a charakterizovali současnou českou společnost. Výzvou ve schopnosti samostatně a kreativně pracovat byl projekt studentů zaměřený na tabuizovaná témata ve společnosti, studenti tak trénovali schopnost argumentace, vyjadřování názoru, vyhledávání informací i orientaci ve funkčních stylech. Toto pololetí zakončili analýzou ekonomického chování postav v díle Bylo nás pět.

Všichni zúčastnění hodnotí společnou činnost jako velmi přínosnou a inspirativní do další výuky.

Mgr. Eva Malíková


Sdílejte tento článek
Další obrázky k článku: