V uplynulém týdnu studenti třetího ročníku oboru Informační technologie, resp. jedna jeho polovina, zažili poprvé netradiční formu výuky. Šlo o to, aby se co nejvíce výuka zaměřila na praktickou činnost (někdy označována jako bloková výuka).
Těch studentů, kteří např. někdy drželi v ruce pájku, multimetr nebo jen obyčejný šroubovák, je stále méně. Proto jsme se v sekci IT chtěli zaměřit na tyto činnosti a nejen o nich teoreticky mluvit. A tak se postupně snažili něco spájet, nakonfigurovat WiFi router, něco spustit nebo jen změřit nějakou elektrickou veličinu.
První den se žáci věnovali počítačovým sítím, konkrétně strukturované kabeláži. Nejdříve se krátce seznámili s nejnovějšími trendy v oblasti metalických kabelů a pak si prakticky vyzkoušeli tvorbu patch kabelu zakrimpováním konektorů RJ45. Dále si zkusili zapojit datovou zásuvku a patch panel. Správnost svého zapojení si ověřili kabelovým testerem. V úterý se výuka zaměřila na SMART zařízení (chytrá domácnost) ve spojení s Arduino projekty nebo ESP Home moduly. Ve středu pak navštívili chemickou laboratoř na budově Pontassievská. Tam si vyzkoušeli laboratorní techniku při klasické práci s chemickými reakcemi, filtrací a dalšími pokusy a pak hodinu sami připravovali svoje jednoduché pozorování hoření. Následně tyto činnosti nafotili i nafilmovali a zpracovávali jako prezentaci nebo video. Další hodinu pak výsledky prezentovali před maturanty. V dalších dnech pokračovali s tématem počítačové grafiky. Žáci si vyzkoušeli týmovou práci ve "hře" Minecraft: Education Edition a 3D modelování v aplikaci Tinkercad. Stihli také navštívit Dům umění a výstavu LEXA WALTER – 4X20 k jubileu akademického sochaře, malíře a kreslíře Alexandra Waltra.
Jednalo se o první zkušenost s tímto projektem (modelem) vyučování, a tak bude do budoucna určitě co zlepšovat. Námětů i činností je celá řada.
Mgr. Martin Benda