Přihláška na obor (XLS)
75-31-M/01 Předškolní a mimoškolní pedagogika - dálková – zkrácená forma, střední vzdělání s maturitní zkouškou, 3 roky, od 1. 9. 2013 počínaje 1. ročníkem
Přehled rozvržení týdnů ve školním roce | |||
Činnost/ročník | 1. | 2. | 3. |
Vyučování podle rozpisu učiva | 29 | 29 | 28 |
Odborná praxe٭¹ | 2 | 2 | 2 |
Plavecký kurz | 0,5 | ||
Lyžařský výcvikový kurz s metodikou | 0,5 | ||
Sportovní kurz s metodikou | 0,5 | ||
Maturitní zkouška | 1 | ||
Časová rezerva, výchovně-vzdělávací akce | 0,5 | 0,5 | 0,5 |
Celkem týdnů | 32 | 32 | 32 |
٭¹ Odborná praxe probíhá v 1. ročníku v mateřských školách, ve 2. ročníku ve školní družině, ve 3. ročníku v mateřské škole, příp. speciální mateřské škole, v dětském domově, domově mládeže, domě dětí a mládeže, speciálním výchovném zařízení, poradenském zařízení, zařízení pro dospělé a seniory atd.
Učební plán
Kategorie a názvy vyučovacích předmětů | Zkratka | Ročník | Počet hodin za studium | ||
Předměty povinné | 1. | 2. | 3. | ||
Didaktika cizího jazyka ٭¹ | DA/DN | - | - | 15 | 15 |
Biologie | Bi | 10 | 15 | 7 | 32 |
Informační a komunikační technologie | IKT | 10 | 0 | 0 | 10 |
Pedagogika | Pg | 30 | 30 | 30 | 90 |
Psychologie | Ps | 30 | 30 | 30 | 90 |
Výtvarná výchova ٭² | VV | 25 | 25 | 25 | 75 |
Hudební výchova ٭² | HV | 25 | 20 | 30 | 75 |
Tělesná výchova ٭² | TV | 25 | 25 | 30 | 80 |
Osobnostní a dramatická výchova | ODV | 25 | 15 | - | 40 |
Hra na hudební nástroj | HHN | 30 | 25 | 25 | 80 |
Literární a jazyková výchova | LJV | - | 15 | - | 15 |
Výtvarná výchova – volitelná *³ | VVv | 10 | 20 | 8 | 38 *³ |
Hudební výchova – volitelná *³ | HVv | 10 | 20 | 8 | 38 *³ |
Tělesná výchova – volitelná *³ | TVv | 10 | 20 | 8 | 38 *³ |
Celkem | 220 | 220 | 200 | 640 |
¹* Žák si volí jeden cizí jazyk.
٭² Součástí učiva je i metodika daných předmětů. Maturitní zkoušku tvoří učivo výchovné i metodické části.
*³ Žák si na konci 1. pololetí 1. ročníku volí jednu výchovu, ze které je klasifikován od 2. pololetí 1. ročníku.
1. Dělení žáků do skupin je v pravomoci ředitele školy, který musí postupovat v souladu s požadavky BOZP s předpisy MŠMT pro dělení tříd.
2. Škola v daném oboru vyučuje jeden cizí jazyk: anglický nebo německý.
3. Pro úspěšnou realizaci vzdělávání je nutné vytvářet podmínky pro osvojení požadovaných praktických dovedností a činností formou cvičení (v odborných učebnách apod.) a odborné praxe.