Tradicí v závěru školního roku se stal projektový den Ekoden, který připravují studenti P2.B třídy. Obsahová náplň letošního projektu byla zaměřena na smyslové vnímání přírody. Studenti tříd nižšího gymnázia, pro které byl projektový den připraven, se při řešení úkolů vžívali do rolí osob postižených různým hendikepem.
Zkusili si, jaké to je, když se musí pohybovat po krajině ve tmě, protože nemohli použít svůj zrak, jak jim funguje čich při určování přírodnin, koření…......jen podle vůně, jak je to s jejich zapamatovacími dovednostmi, aby byli schopni si v krátkém čase vybavit rozmanité přírodniny, které si předem v určeném čase prohlédli. Určovali organismy podle charakteristických znaků. Na deseti připravených soutěžních stanovištích studenti G 1. A až G 4. A prokazovali svoje znalosti, projevovali svůj vztah k přírodě a schopnosti řešit mimořádné situace a rozmanitá zadání úkolů se zaměřením na přírodu. Třešinkou na dortu bylo vytvoření malého uměleckého dílka v podobě básničky. Jednalo se o kolektivní práci každé zúčastněné třídy. Básnička musela být obsahově zaměřena na neživou přírodu, protože v letošním roce prioritou UNESCa je právě neživá příroda.
Studenti G 4. A za svoji básničku získali plný počet bodů.
A jak si jednotlivé třídy vedly?
1. místo obsadila třída G 1. A .................... 247 bodů
2. místo obsadila třída G 2. A ..................... 244,5 bodů
3. místo obsadila třída G 4. A ... ...................243 bodů
4. místo obsadila třída G 3. A ....................... 236 bodů
Mgr. Jarmila Vítková