logo gpoa barva pruhledne 1 

Gymnázium, Střední pedagogická škola,
Obchodní akademie a Jazyková škola
s právem státní jazykové zkoušky Znojmo,
příspěvková organizace
Pontassievská 3, ZNOJMO

 facebook youtube  0067 phone+420 515 158 101 0070 envelop info@gpoa.cz

Gymnázium, Střední pedagogická škola, Obchodní akademie
a Jazyková škola 
s právem státní jazykové zkoušky Znojmo,
příspěvková organizace, 
Pontassievská 3, ZNOJMO

Zřizovatel školy

logo jmk 250x

Jazyková škola nabízí

Certifikace Cisco

CNA logo

Europass

europass

Pěvecký sbor Znoimia

znoimia

Šachový kroužek

krouzek sachy

Gymoped - školní časopis

gymoped

Počet přístupů

Dnes716
Včera806
Týden3182
Měsíc11713
CELKEM2039488

  • Vaše IP adresa: 3.144.3.200
  • Webový prohlížeč: Unknown
  • verze:

7
Online

Zeptejte se studentů

gymnázium (G)
pedagogické obory (P)

Budu zvládat množství učení na osmiletém gymplu? Verča, G4.A: Kdo jen trochu chce, tak to určitě zvládne. Musím se tu sice učit víc než na základce… Tam jsem se skoro neučila. Prvních pár měsíců to je trochu šok, ale pak si zvyknete a je to v pohodě.

Jak se nejlíp připravit na přijímačky? Šimon, G5.A: Letos jsou přijímačky úplně jiné, než byly doteď. Takže tenhle dotaz bude muset zodpovědět někdo kompetentnější.

Kolik času musím věnovat učení na gymplu? Petr, G6.A: Není to tak strašné, jak všichni tvrdili… Denně tak půl hodiny na biologii a půl hodiny na všechny ostatní předměty . Je to jak kdy… Někdo se taky třeba učí jen o přestávkách.

Ve kterém ročníku gymplu se student může začít profilovat - přírodovědné nebo humanitní zaměření… Zuzka, G7.A: Teoreticky už od primy…tím že se začne víc zajímat o nějaký předmět, může dělat olympiády a další soutěže. Volitelné předměty podle toho, co chci studovat, si vybíráme až v předposledním ročníku. Pak před maturitou už máme více méně jen předměty, které nás zajímají.

Máte žákovské nebo tak něco, kam učitelé zapisují známky? Zuzka, G7.A Jo, na internet. Máme tam i rozvrh, suplování, procenta absence a tak.

Máte ve škole taky bufet? Kuba, G2.A: Máme, a docela dobrej. U bufetu je takové super posezení z trámů - ideální místo na počkání, když vám třeba odpadne hodina. Nabídka bufetu je taky fajn… kromě sladkostí, ovoce a pečiva tu občas dělají skvělé tousty.

Má škola pokrytí wi-fi? Kuba, G2.A: Má, ale jen na některých místech. Třeba u bufetu ano. V minulosti tu byly trochu problémy, nešlo se připojit a tak, ale teď už je to lepší.   
 
V čem je největší rozdíl mezi osmiletým gymplem a základkou?  Honza, G6.A: Největší rozdíl vidím asi ve složení děcek. Tady se vám nikdo nesměje, když máte dobré známky, nejste za hrdinu, když jste moc drzí nebo propadáte… Je tu víc lidí, kterým o něco jde (aspoň občas) a nechtějí se jen flákat.

Jaké jazyky je zde možné studovat? Eva, G8.A: Kromě angličtiny a němčiny, které máme všichni povinně, je tady velká nabídka nepovinných a volitelných jazyků. Třeba francouzština, španělština, latina, ruština. Trochu škoda je, že o některé není úplně velký zájem. Já chodila rok na latinu.

Jaké studentské aktivity na škole fungují? Eva, G8.A: Studenti tady mají možnost vymýšlet různé akce a uskutečňovat svoje nápady v rámci Studentského parlamentu. Organizovali jsme třeba noc ve škole, podílíme se na majálesu. Ti, co rádi píšou, se můžou stát redaktory školního časopisu. Je toho hodně…

Dostanu se v rámci studia do laboratoří? Auza, G8.A: Do laborek se všichni strašně těší. Až pak zjistí, že to taková sranda není… Musíte o těch zábavných pokusech napsat protokol. Na nižším gymplu se dostanete do laborky biologie, rok nato jsou cvičení z fyziky a potom z chemie. Ve druháku na střední pak máte všechno najednou… Trochu náročné, ale zas si zkusíte hodně zajímavých věcí.

Chcu jít na předškolní a mimoškolní pedagogiku. Musím umět na něco hrát? Martina, P2.A:  Nemusíš. Když ale máš možnost, tak bys měl nebo měla začít hrát, třeba jen měsíc nebo dva. Bude se ti to hodit, když budeš mít malinký základ. Pokud to nestihneš, tak by aspoň stačilo, kdybyste znali noty a věděli, jak se jmenují klapky na klavíru.

Jaké je uplatnění z pedagogického lycea?  Honza a Lucka, P4.C: 100% z naší třídy chce jít studovat na vysoké školy. Hlavně humanitní obory jako je žurnalistika, speciální pedagogika, mezinárodní vztahy, herectví, trenérství atd. Myslím, že jsme dobře připraveni na práci s lidmi, umíme navazovat kontakty s dětmi i s dospělými.

Nejsem moc zdatný v matice, jak to budu zvládat, když chci jít na lyceum? Verča, P4.C: Matiku máme celé 4 roky, ale není to zase hlavní a těžký předmět. Až na nějaké kapitoly. Dokonce se nemusíte bát ani fyziky a chemie. Ale zato máme víc hodin jazyků, také psychologii, pedagogiku.

Jací jsou učitelé a učitelky? Karel, P4.C: Když to srovnám s ostatními bývalými spolužáky ze základky, tak máme s kantory dobrý vztah. Jsou vstřícní, můžeme se na ledačems domluvit. A jestli se ptáte, jestli nás učí také učitelé – chlapi, tak samozřejmě ano, ale je jich méně než učitelek.

Je na lyceu psychologie? Bob, P4.C: Je. Ale probereme jen základy. Já mám ale navíc maturitní seminář. Díky tomu mám docela dobrý přehled o odborné literatuře. Chodím do přípravného ročníku psychologie na Karlově univerzitě a můžu srovnat, že jsem na tom v porovnání s ostatními zájemci o vysokou dobře.

Musíte se přezouvat? Karel, P4.C: Jasně že jo. Přece nebudeme celý den sedět v kozačkách. Ale když je venku teplo, tak to tak moc nedodržujeme, pokud nám to projde.

Můžete mít v hodinách mobil? Verča, P4.C: Jo, třeba v matice potřebujem kalkulačku, v jazycích slovník. Jinak samozřejmě ne. Jenom někdy rychle pošlem SMS, ale volat a tak, to nejde.

My nesmíme v jídelně mluvit. Tady taky? Lucka, P4.C: Jídelna je místo, kde si hlavně povídáme. A ještě v bufetu, když nám udělají tousty…

Musíte se hodně učit? Káťa, P4.C: Bát se nemusíte, ale učit se muset budete, s tím počítejte. 1. pololetí prváku bylo jen takové zahřívací kolo a pak to začalo. Hlavně se budete muset učit průběžně. A zjistit, jak který učitel zkouší.

V čem je jiné pedagogické lyceum a PMP? Kačka a Káťa, P4.C: My máme kvalifikaci jenom pro některé práce – můžeme dělat asistenty pedagogů, můžeme pracovat v různých zařízeních volného času. Ale zase si můžeme zvolit, v čem se chceme rozvíjet, v jaké oblasti. Podle toho si volíme jako specializaci hudebku, dramaťák, tělocvik nebo výtvarku. Pak si v tom oboru uděláme různé kurzy (třeba plavecký), pomáháme s organizací soutěží, akcí. Další odlišností je, že ve třídě jsou kluci i holky.

Učebnice se na rozdíl od základky kupují. Je to problém? Bob, P4.C: Problém to není, učebnice si kupujeme od starších. Lidé vyvěsí seznam na nástěnku a už to jede.“

Máte na lyceum praxi? Kam chodíte? Kačka, P4.C: Chodíme do zařízení, kde můžete potkat různou škálu lidí, děti s různými vadami, žáky ZŠ, lidi v domově pro seniory. Navíc část z nás pracuje v domě dětí nebo v jiných podobných organizacích. Tam vedeme třeba divadelní, hudební kroužek, street dance. Další si přivydělávají jako pomocní trenéři plavání, asistenti postižených, chůvy. Někdo se třeba připravuje na herectví a teď už hraje divadlo. Nebo někdo má zájem o tělocvik, má ho jako specializaci a během roku je ve fitku jako pomocný trenér. Pokud vím, tak takovou výhodu máme jen my na lyceu, že si můžeme při studiu už teď přivydělávat.

Bude nás na chodbách stále někdo hlídat? Takové to – tam nesmíte chodit…teď půjdeme všichni společně…. Honza, P4.C: Ne, to určitě ne, jsme přece na střední!!


Sdílejte tento článek