logo gpoa barva pruhledne 1

• verze:

Online
Švýcarsko, Lichtenštejnsko, čokoláda...

Po dlouhých měsících čekání jsme se konečně dočkali a ve večerních hodinách jsme se všichni potkali ve Znojmě, kde jsme čekali na autobus, který nás zaveze do Švýcarska. Druhý den ráno ve velmi brzkých ranních hodinách jsme zastavili v Lichtenštejnském knížectví ve Vaduzu. Zde proběhla krátká prohlídka města a poté jsme nasedli do autobusu a jeli dál. Další zastávkou nám byly Rýnské vodopády. Krása vodopádů všechny uchvátila a donutila k probuzení. Po zhlédnutí vodopádů jsme jeli do města Bern.

Bern upoutal pozornost svými historickými památkami a prvními obchody, se kterými jsme se setkali. Odpoledne jsme se už vydali na hotel F1, který se k velkému překvapení všech nacházel ve Francii. Další den ráno jsme se vydali poznávat krásu Ženevského jezera.Navštívili jsme francouzskou vesničku Yvoire a poté švýcarské město Montreux. V Montreux jsme se dozvěděli pár informací o nejznámějším hradu Švýcarska Chateau de Chillon a pak si udělali procházku po pobřeží jezera. Další naše cesta vedla do vesničky Gruyéres, kde se zastavil čas. Nejvíce očekávané místo byla však další vesnice Broc. Zde se totiž nachází čokoládovna Cailler, kterou jsme byli navštívit. V čokoládovně jsme se dozvěděli o vzniku čokolády, viděli, jak probíhá samotná výroba čokolády, a měli možnost čokoládu ochutnat. Z čokoládovny se vezla plná břicha a také spousta suvenýrů. Při zpáteční cestě jsme zastavili v Ženevě, prohlédli si památky tohoto města a prošli se po promenádě. Další den jsme navštívili město Interlaken a poté vesnici Lauterbrunnen, odkud jsme šli k Trümmelbachským vodopádům. Vodopády jsme viděli z velké blízkosti, procházeli jsme totiž skálou a stezkami, kde se vodopády nacházely. Poslední zastávka byla ve vesnici Grindelwald, která leží mezi horami, a my pozorovali tato krásná panorama. Pátý den jsme navštívili poslední místo naší exkurze - město Luzern. Tady jsme si prohlédli staré město, prošli se po Kaplovém mostu, který je nejstarším dřevěným mostem v Evropě, projeli se lodí po Luzernském jezeře a vyšli na rozhlednu, odkud jsme město Luzern viděli zase z jiné perspektivy. Pak už jsme měli rozchod, při kterém se utrácely poslední franky, co nám ještě zbyly. Celá exkurze se velmi vydařila a všem se také moc líbila. Obohaceni o nové zážitky a informace, tašky plné čokolád a suvenýrů jsme se vydali na několikahodinovou zpáteční jízdu domů.